New public charge ruling is a major win for immigrant families

A new “public charge” regulation finalized last month by the U.S. Department of Homeland Security (DHS) adds critical protections to secure immigrant families’ access to the health and social services safety net.

The new rule clarifies what is and is not considered in a public charge determination, providing assurances that eligible immigrant families can use health care, nutrition, and housing programs without affecting their immigration status or immigration applications.

Here are two resources from the North Carolina Justice Center:

Public Charge: A New Rule is Final 

Public Charge Does Not Apply to Everyone  


El Departamento de Seguridad Nacional de los Estados Unidos (DHS por sus siglas en inglés) finalizó el mes pasado una nueva normativa sobre la “carga pública” que añade protecciones fundamentales para garantizar el acceso de las familias inmigrantes a la red de seguridad de los servicios sanitarios y sociales.

La nueva norma aclara lo que se considera y lo que no se considera en una determinación de carga pública, y proporciona garantías de que las familias inmigrantes elegibles pueden utilizar los programas de atención sanitaria, nutrición y vivienda sin que ello afecte a su situación de inmigración o a sus solicitudes de inmigración.

Aquí hay dos recursos del Centro de Justicia de Carolina del Norte:

La Carga Pública: ¡Una nueva regla está finalizada!

¡La Regla Carga Pública No Se Aplica A Todos!